— технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок;
— технічний паспорт на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у житловому будинку (гуртожитку);
— технічний паспорт на садовий (дачний) будинок;
— технічний паспорт на гараж;
— технічний паспорт на громадський будинок;
— технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;
— технічний паспорт на виробничий будинок;
— технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту (цивільно оборони).
ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ
В яких випадках необхідно виготовляти технічний паспорт?
Технічний паспорт складається при проведенні як первинної, так і поточної інвентаризації і необхідний у таких випадках:
— купівлі-продажу квартири/будинку (об’єкта нерухомості);
— оформлення приватизації;
— оформлення прав власності на будинок чи квартиру;
— введення в експлуатацію самовільно побудованих будинків;
— введення в експлуатацію будинків побудованих згідно дозвільної документації;
— при здійсненні перепланування та реконструкції в квартирі/будинку з метою її узаконення (згідно «Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна» вже здійснену перепланування, можливо, узаконити шляхом виготовлення технічного паспорта та подальшої реєстрації в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно).
Первинна інвентаризація проводиться вперше і є обов’язковою для прийняття в експлуатацію збудованих об’єктів (будинків): житлові будинки, дачі, гаражі, магазини, торгові центри та інші об’єкти інфраструктури і т. д.
Як отримати будівельний паспорт?
Для отримання будівельного паспорту необхідно звернутись до місцевого відділу архітектури та надати наступний пакет документів:
— заява про видачу будівельного паспорта;
— правовстановлюючий документ на земельну ділянку (державний акт, договір, свідоцтво і т.і.) з відповідним цільовим призначенням;
— ескізні наміри забудови (по суті графічні матеріали, які включають схему розташування будівель/споруд на земельній ділянці, фасади, плани поверхів будинку, схеми підключення до інженерних мереж тощо.);
— проект будівництва, якщо такий є;
— нотаріально засвідчена згода співвласників земельної ділянки, якщо такі є, на забудову ділянки;
— викопіювання з генерального плану села (селища, міста);
— копія паспорту та ідентифікаційного номера замовника.
Строк розгляду заяви про видачу будівельного паспорта – 10 робочих днів. Будь-які грошові збори за видачу будівельного паспорта відсутні.
Коли можна починати будівельні роботи?
Починати будівельні роботи на земельній ділянці можна після поетапного виконання наступних пунктів:
— Оформлення прав на земельну ділянку з відповідним цільовим призначенням;
— Отримання будівельного паспорту забудови земельної ділянки;
— Подання до органів ДАБІ (Держархбудінспекції) повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Отримання будівельного паспорту підтверджує відповідність запланованого будівництва державним будівельним нормам. В свою чергу, повідомлення про початок будівельних робіт можливо подати тільки після отримання будівельного паспорту, оскільки реквізити останнього зазначаються в тексті повідомлення.