Інвентаризація нерухомості

— технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок;

— технічний паспорт на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у житловому будинку (гуртожитку);

— технічний паспорт на садовий (дачний) будинок;

— технічний паспорт на гараж;

— технічний паспорт на громадський будинок;

— технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;

— технічний паспорт на виробничий будинок;

— технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту (цивільно оборони).

ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

В яких випадках необхідно виготовляти технічний паспорт?

      Технічний паспорт складається при проведенні як первинної, так і поточної інвентаризації і необхідний у таких випадках:

— купівлі-продажу квартири/будинку (об’єкта нерухомості);

— оформлення приватизації;

— оформлення прав власності на будинок чи квартиру;

— введення в експлуатацію самовільно побудованих будинків;

— введення в експлуатацію будинків побудованих згідно дозвільної документації;

— при здійсненні перепланування та реконструкції в квартирі/будинку з метою її узаконення (згідно «Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна» вже здійснену перепланування, можливо, узаконити шляхом виготовлення технічного паспорта та подальшої реєстрації в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно).

      Первинна інвентаризація проводиться вперше і є обов’язковою для прийняття в експлуатацію збудованих об’єктів (будинків): житлові будинки, дачі, гаражі, магазини, торгові центри та інші об’єкти інфраструктури і т. д.

Як отримати будівельний паспорт?

      Для отримання будівельного паспорту необхідно звернутись до місцевого відділу архітектури та надати наступний пакет документів:

— заява про видачу будівельного паспорта;

— правовстановлюючий документ на земельну ділянку (державний акт, договір, свідоцтво і т.і.) з відповідним цільовим призначенням;

— ескізні наміри забудови (по суті графічні матеріали, які включають схему розташування будівель/споруд на земельній ділянці, фасади, плани поверхів будинку, схеми підключення до інженерних мереж тощо.);

— проект будівництва, якщо такий є;

— нотаріально засвідчена згода співвласників земельної ділянки, якщо такі є, на забудову ділянки;

— викопіювання з генерального плану села (селища, міста);

— копія паспорту та ідентифікаційного номера замовника.

      Строк розгляду заяви про видачу будівельного паспорта – 10 робочих днів. Будь-які грошові збори за видачу будівельного паспорта відсутні.

Коли можна починати будівельні роботи?

      Починати будівельні роботи на земельній ділянці можна після поетапного виконання наступних пунктів:

— Оформлення прав на земельну ділянку з відповідним цільовим призначенням;

— Отримання будівельного паспорту забудови земельної ділянки;

— Подання до органів ДАБІ (Держархбудінспекції) повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

      Отримання будівельного паспорту підтверджує відповідність запланованого будівництва державним будівельним нормам. В свою чергу, повідомлення про початок будівельних робіт можливо подати тільки після отримання будівельного паспорту, оскільки реквізити останнього зазначаються в тексті повідомлення.